СТРАТЕГИЧЕСКИЕ НАПРАВЛЕНИЯ ПОВЫШЕНИЯ КОНКУРЕНТНОГО СТАТУСА КОРПОРАТИВНЫХ СТРУКТУР Strategic areas of improving the competitive status of corporate structures
Агапова М.А., к.э.н., ИАгП РАН M. Agapova, candidate of economic sciences, IAgP RAS
Формирование особенностей формирования стратегий конкуренции, стратегий консолидации, слияний и поглощений рассмотрено на конкретных примерах практики агропродовольственного комплекса. Большое внимание уделено стратегии расширения диапазона конкуренции, дифференциации. Formation of the peculiarities of development of competition strategies, consolidation strategies, mergers and acquisitions is discussed with specific examples of agro-food complex’s practices. Much attention is paid to the strategy of expanding the range of competition and differentiation.
Ключевые слова: рынок, корпоративные структуры, стратегия, конкуренты, консолидация, слияния и поглощения, дифференциация Keywords: market, corporate structures, strategy, competitors, consolidation, mergers and acquisitions, differentiation
Скачать файл: Скачать